Alles wat u altijd al wilde weten over Gyurka Jansen
Ik ben Gyurka, houd van Media en Metal, maar niet van perenijs, en werk als Product Manager Programmatic Operations bij Kinesso, onderdeel van IPG Mediabrands.
Daarnaast werk ik als ontwikkelaar van online uitgeefconcepten, onder andere met mijn onderneming Reporters Online, en met de journalistieke AI ‘Elise’.
Na studies Informatie en Sociologie heb ik ervaring opgedaan in de marktonderzoekwereld bij Survey Sampling International en R2 Research. Hier was ik onder andere betrokken bij het opzetten en onderhouden van websites in 15 landen, de evaluatie van evenementen en het doen van ‘social media’ research.
Ik ben nu Product Manager Operations bij Kinesso Nederland en werk aan het optimaliseren van onze programmatic advertising inzet.
Eerder gaf ik training en advies over het opzetten en gebruik van online media, met een focus op hoe redacties werken met het medium. Daarbij heb ik meegewerkt aan de groei van ThePostOnline (voorheen DeJaap). ThePostOnline groeide zo door van een opiniesite tot een nieuwssite met ruim 2 miljoen unieke bezoekers per maand.
Mijn persoonlijke interesse gaat naast online advertising, online journalistiek en nieuwe media vooral uit naar (markt)onderzoeksmethodiek en de manieren waarop mensen technologie gebruiken in het dagelijks leven.
Inmiddels heb ik mijn kennis en ervaring kunnen gebruiken voor diverse media en ben ik te horen geweest op Radio 1 (‘Echte Jannen’ – PowNed, ‘Vrijdagmiddag live’ – AVRO), Radio 2 (‘Tijd voor Twee’ – KRO), Business News Radio en Radio Apeldoorn, heb ik mijn mening kunnen geven voor bijvoorbeeld HP/DeTijd, ComputerTotaal en het boek Het Nieuwe Werken volgens Generatie Y’ en ik schrijf uiteraard ook zelf regelmatig voor ThePostOnline. Ik heb gastcolleges gegeven voor onder andere de Erasmus Universiteit Rotterdam, Hogeschool Windesheim, Haagse Hogeschool, Hogeschool Rotterdam en de Hogeschool Arnhem en Nijmegen.