Twitter is Dood
Twitter is dood en het ligt aan u. Zijn er al die tijd mensen bezig geweest een nieuw platform op te bouwen en dan wordt zoiets uiteindelijk helemaal weer afgebroken. Sommigen zullen zeggen dat juist de kern overblijft, maar het gaat er om dat juist het ‘Twitter-eigen’ afgestorven is en de microblogdienst zich bij een lange rij van gelijkvormige internetdiensten kan voegen. Het is dan ook echt afgelopen met het troetelkindje dat eerst door een enkeling, later de paarse broeken en de webloggers en nu door steeds diverser publiek verzorgd werd.
Want, laten we het nu maar gewoon zeggen, Twitter is gewoon geworden. Dat is helemaal niet zo erg, dat gebeurt met een hele hoop diensten, maar daar hoort ook een aantal eigenschappen bij. In dit geval ook een soort professionaliseringsslag van de gebruikers en helaas betekent dit dat we elkaar, zeker in commercieel opzicht, nog meer na gaan doen. Lees meer op DeJaap »
Nota bene: Na het schrijven van dit artikel vielen mij de grote aantallen instemmende reacties (Ook via Twitter en Facebook) op. Slechts een enkeling vond me een “oude zeur” of “de zoveelste die iets dood verklaart”, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er al zoveel mensen waren die Twitter niet meer zo boeiend vinden.
Ik ben (hoe stom dat misschien ook klinkt) net begonnen met twitter…en vindt er eigenlijk stiekem niet zoveel aan. Als je reageert op iemand krijg je vaak een bericht terug van: “ik ken jou niet, waarom volg je me?” en moet zeggen dat ik probeer de followers te volgen…het is gewoon “teveel”. Ik begin steeds minder waarde te hechten aan wat mensen zeggen, omdat het er gewoonweg teveel zijn. Ook zetten mensen gewoon onzin op internet dat naar mijn mening niemand boeit. Wie boeit het nou dat iemand “een broodje kaas eet” of “ik ga nu naar school”.
Twitter is zeker niet dood, ik denk dat het pas in de kinderschoenen staat in Nederland. Gezien het aantal sales activiteiten en bedrijven op dit medium vrijwel nihel is.
Tijl
Het aantal bedrijven is inmiddels toch wel fors? Het aantal sales-activiteiten valt inderdaad enorm mee (of tegen), maar is een medium pas volgroeid als dat er wel is? In ieder geval zal een overdaad hiervan het sterven uiteindelijk bespoedigen, al dan niet voordat er een plotselinge opleving is geweest.
De vraag is: twitter je over 5 jaar nog? Ik weet het voor volgend jaar al niet zeker, maar mijn activiteit loopt wel terug. Goed, dit artikel is inmiddels ook al een jaar oud. 😉